معاون وزیر صمت به منظور بررسی شناسه قطعات و لوازم یدکی و کد رهگیری از انبارهای مرکزی ایساکو بازدید کرد1401/06/02
معاون صنایع عمومی وزارت صمت به منظور بررسی شناسه کالا و کد رهگیری قطعات و لوازم یدکی در حوزه خدمات پس از فروش، از انبارهای شرکت ایساکو بازدید کرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت به منظور بررسی شناسه کالا و کد رهگیری قطعات و لوازم یدکی در حوزه خدمات پس از فروش، از انبارهای شرکت ایساکو بازدید کرد.

محمدمهدی برادران در بازدید از انبارهای ایساکو کدهای شناسه قطعات که در راستای اصالت‌سنجی بر روی آن‌ها درج می‌شود را مورد بررسی قرار داد.

برادران در این بازدید گفت: از نیمه مرداد ماه به بعد 55 گروه قطعه بایستی با کد رهگیری به بازار عرضه شود و تولیدکنندگان موظفند این گروه تولیداتشان را با کد رهگیری تولید به بازار عرضه کنند البته برای قطعاتی که در بازار بدون کد موجود است نیز فرصت داده شده که کد رهگیری دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در حاشیه این بازدید تشریح کرد: شرکت ایساکو همواره در حال بررسی گلوگاه‌هایی است که بهبود آن، موجب افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش شود و یکی از این ورودی‌ها در اختیار قرار دادن قطعات اصل و با کیفیت و ارائه خدمات استاندارد به مشتریان و اطلاع‌رسانی به آن‌ها در خصوص اصالت قطعات است.

بابک سلاجقه ادامه داد: در همین راستا این مجموعه در طی چند سال گذشته با ارایه ابزار و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین که به صورت مستمر به روزرسانی می‌شود این قابلیت را ایجاد کرده است که مردم بتوانند تفاوت کالای تقلبی و اصلی را تشخیص بدهند و کالای اصل را بخرند.

مدیرعامل ایساکو افزود: این شرکت به منظور شفافیت و تشخیص اصالت قطعات یدکی با در اختیار قرار دادن سامانه اصل بخرید مصرف‌کنندگان را یاری کرده است که از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان حاصل کنند. خریداران قطعات ایساکویی، به منظور آگاهی از اصالت قطعه، می‌توانند پس از خرید، شماره بارکد درج شده بر روی بسته‌بندی آن را به شماره 300031 پیامک کرده و بلافاصله پس از ارسال پیامک از اصالت داشتن یا نداشتن قطعه از طریق پیام کوتاه آگاه شوند.

وی تشریح کرد: سامانه اصل بخرید ایساکو از ابتدای تایستان سال 1401 به سامانه جامع تجارت وزارت صمت نیز متصل شده است و خریداران قطعه پس از ارسال بارکد آن به سامانه ایساکو کد رهگیری سامانه وزارت صمت را نیز دریافت خواهند کرد و می‌توانند از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان پیدا کنند.

او افزود: شرکت ایساکو تا کنون کد رهگیری 55 گروه از قطعات همچون کیت کلاچ، بلبرینگ و ... را از وزارت صمت دریافت کرده و 60 میلیون قطعه این شرکت هم‌اکنون دارای کد رهگیری از سوی سامانه جامع تجارت است.

مدیرعامل شرکت خدمات پس ازفروش ایران خودرو، به امکانات اپلیکیشن ایساکو نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر خدمات متنوع و کاربردی موجود در این اپ، مشتریان محصولات ایران خودرو می توانند با اسکن کد درج شده بر روی محصول از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنند.

سلاجقه در پایان مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های مجاز مجموعه را راه‌حلی قطعی برای جلوگیری از خرید قطعات تقلبی دانست و گفت: قیمت مشخص و یکسان قطعات در شبکه خدمات ما در سراسر کشور از مزایای دیگر مراجعه به این شبکه گسترده در سراسر کشور است.

لوازم یدکی ماشین

گفتنی است، مدیران ارشد شرکت ایساکو در حال حاضر برنامه بازدید از فروشگاه‌های مجاز سراسر کشور را به منظور بررسی و حسن اجرای طرح شناسه‌دار کردن قطعات در دستور کار دارند؛ دستاورد این نظارت‌ها توسعه کمی و افزایش تعداد فروشگاه‌های مجاز و ارتقاء کیفی آن‌ها بوده و نتیجه نهایی آن تسهیل دسترسی مشتریان به قطعات اصل و با کیفیت خواهد بود. در این بازدیدهای میدانی 25 فروشگاه‌ متخلف نیز شناسایی و امتیاز آن‌ها لغو شده است.

اشتراک گذاری