در راستای تسهیل دسترسی مشتریان به قطعات اصلی صورت گرفت:
مدیر عامل شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو اعلام کرد: شرکت ایساکو به دنبال تعهدی که به مشتریان خود دارد، همواره به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال پایش و ارزیابی تحولات بازار قطعات یدکی است که تا حد امکان بتواند با در اختیار قرار دادن قطعات اصل و با کیفیت و ارائه خدمات استاندارد، ایمنی خودرو و سرنشینان آن را تضمین کند و مشتریان را نسبت به مخاطرات ناشی از استفاده از قطعات موجود غیراصل در بازار آگاه سازد.
بابک سلاجقه گفت: با وجود حجم فزاینده قطعات تقلبی در بازار، شرکت ایساکو در چند سال اخیر طی همکاری با مراجع قضایی و سازمانهای ذیربط موفق به کشف چندین مرکز زیرزمینی تولید و توزیع قطعات تقلبی، مراکز چاپ برچسب و بستهبندی شبیهسازی شده و غیراصل و همچنین مراکز نوسازی لوازم و قطعات یدکی مستعمل و معیوب، شده و اخبار آن را نیز به منظور آگاهی عمومی در رسانهها منتشر کرده است.
وی افزود: هر چند این شرکت به عنوان ارائه دهنده خدمات پس از فروش ایرانخودرو و در راستای مسئولیت اجتماعی خود همچنان با تمام توان در راستای کوتاه کردن دست سودجویان این بازار که جان و مال مردم را به بازی میگیرند، اهتمام میورزد، اما به دلیل گستردگی شبکههای زیرزمینی امکان جلوگیری کامل از این تقلبها وجود ندارد؛ بنابرین این مجموعه با ارایه ابزار و راهکارهای مختلف این قابلیت را ایجاد میکند که مردم خودشان بتوانند تفاوت کالای تقلبی و اصلی را تشخیص بدهند و کالای اصل را بخرند.
مدیرعامل ایساکو ادامه داد: این شرکت به منظور شفافیت و تشخیص اصالت قطعات یدکی چندین سال است که اقدام به راه اندازی سامانه اصل بخرید کرده تا مصرفکنندگان با بهرهمندی از آن، از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان حاصل کنند.
سلاجقه یادآور شد: خریداران قطعات ایساکویی، به منظور آگاهی از اصالت قطعه، میتوانند پس از خرید، شماره بارکد درج شده بر روی بستهبندی آن را به شماره 300031 پیامک کرده و بلافاصله پس از ارسال پیامک از اصالت داشتن یا نداشتن قطعه از طریق پیام کوتاه آگاه شوند.
وی تشریح کرد: با توجه به اینکه سامانه اصل بخرید ایساکو به سامانه جامع تجارت وزارت صمت نیز متصل شده است، خریدار قطعه پس از ارسال بارکد به سامانه ایساکو کد رهگیری سامانه وزارت صمت را نیز دریافت خواهد کرد و میتواند از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان پیدا کند.
او افزود: شرکت ایساکو تا کنون کد رهگیری 55 گروه از قطعات همچون کیت کلاچ، بلبرینگ و ... را از وزارت صمت دریافت کرده و 60 میلیون قطعه این شرکت هماکنون دارای کد رهگیری از سوی سامانه جامع تجارت است.
وی در ادامه گفت: خرید قطعات از فروشگاهها و نمایندگیهای مجاز ایساکو، اولین توصیه این مجموعه برای جلوگیری از خرید قطعات غیراصلی و تقلبی است.
مدیرعامل شرکت خدمات پس ازفروش ایران خودرو، از اپلیکیشن ایساکو به عنوان درگاه و خدمتی دیگر برای شناسایی قطعات اصل یاد کرد و افزود: اپلیکیشن ایساکو، دارای امکانات متنوع و کاربردی است، به عنوان مثال، مشتریان محصولات ایران خودرو می توانند با اسکن کد درج شده بر روی محصول متوجه شوند که این کالا اصل است یا خیر؛ همچنین با استفاده از این سامانه هوشمند دریافت نوبت آنلاین از نمایندگیهای مجاز سراسر کشور امکانپذیر است.
وی ضمن اشاره به اینکه بازدید و نظارت بر فروشگاههای مجاز ایساکو در سراسر کشور به صورت مستمر انجام میشود افزود: فروشگاهها و نمایندگیهای مجاز ایساکو موظفند، تنها قطعات اصلی ایساکو را در مجموعه خود به فروش برسانند در غیر اینصورت طبق مقررات با آنها برخورد خواهد شد.
گفتنی است، شرکت ایساکو با 561 نمایندگی و نزدیک به هزار فروشگاه مجاز با گستردهترین شبکه خدمات پس از فروش در سراسر کشور آماده ارائه خدمات استاندارد و با کیفیت به دارندگان محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو است.