بلبرینگ پلوس
بلبرینگ پلوس
بلبرینگ پلوس
بلبرینگ پلوس
بلبرینگ پلوس
بلبرینگ پلوس
بلبرینگ پلوس

بلبرینگ پلوس

وظیفه پلوس انتقال حرکت دورانی از گیربکس به چرخ های می‌باشد. با توجه به شرایط حرکت خودرو پلوس تحت اثر نیرو‌های مختلف قرار می‌گیرد. در خودروهای امروزی به علت قرار گیری موتور بصورت عرضی، باعث شده است تا محل قرار گیری گیربکس در یک سمت خودرو باشد لذا برای انتقال حرکت دورانی از گیربکس به چرخ ها از پلوس‎ها با طول کوتاه و نیز از پلوس با طول بلند ( پلوس سمت راست )استفاده گردد . به دلیل آنکه طول یکی از پلوس‎ها بلندتر شده است، امکان دارد در اثر نیروهای وارده در زمان حرکت، کمانش در پلوس ایجاد گردد، لذا از یک بلبرینگ برای جلو گیری از کمانش در پلوس بلند استفاده شده است.

بلبرینگ پلوس

وظیفه پلوس انتقال حرکت دورانی از گیربکس به چرخ های می‌باشد. با توجه به شرایط حرکت خودرو پلوس تحت اثر نیرو‌های مختلف قرار می‌گیرد. در خودروهای امروزی به علت قرار گیری موتور بصورت عرضی، باعث شده است تا محل  قرار گیری گیربکس در یک سمت خودرو باشد لذا برای انتقال حرکت دورانی از گیربکس به چرخ ها از پلوس‎ها با طول کوتاه و نیز از پلوس  با طول بلند ( پلوس سمت راست )استفاده گردد . به دلیل آنکه طول یکی از پلوس‎ها بلندتر شده است، امکان دارد در اثر نیروهای وارده در زمان حرکت، کمانش در پلوس ایجاد گردد، لذا از یک بلبرینگ برای جلو گیری از کمانش در پلوس بلند استفاده شده است.

بلبرینگ,بلبرینگ پلوس,انتقال قدرت

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه

این قطعه از قطعات سیستم تعلیق ، ترمز و فرمان بوده و جزو قطعات ایمنی می‎باشد . این بلبرینگ به علت آنکه  تحت تأثیر بارهای مختلف قرار دارد بعد از مدتی خراب می‌شود که می‎بایست بلبرینگ پلوس تعویض گردد. یکی از نشانه‌های خرابی بلبرینگ پلوس ایجاد صدای ناهنجار در زمان چرخاندن چرخ می‎باشد . در صورت عدم تعویض بلبرینگ پلوس امکان گیرپاژ و ایجاد صدمه و حتی بریدن پلوس وجود دارد.بلبرینگ پلوس از نوع بلبرینگ‎های شیار عمیق تک ردیفه است که طراحی آنها بر اساس تحمل بارهای محوری و شعاعی در سرعت های بالا می‌باشد.

 این بلبرینگ در مکانیزم هایی مورد استفاده قرار می گیرد که شامل بارهای شعاعی و محوری ترکیبی است که نیاز به دقت بالا در سرعت چرخش زیاد دارد، مانند سیستم انتقال قدرت در خودرو.

مزیت قطعه ایساکویی نسبت به سایر اقلام موجود در بازار

  • ضمانت قطعه بر اساس ضوابط وزارت صنعت ، معدن و تجارت
  • منطبق با استاندارد خودروساز
  • استفاده از فولادهایی با کروم زیاد و سخت شده به منظور افزایش عملکرد مناسب، تحمل گرما، مقاومت بالا در برابر سایش و عدم تغییر شکل زیر بارهای سنگین و در نهایت افزایش طول عمر قطعه.
  • امکان کارکرد تا دمای 120 درجه سانتی گراد با توجه به الزام رعایت میزان لقی داخلی در این بلبرینگ توسط سازندگان.
  • استفاده از گریس با کیفیت بالا به منظور حفظ خواص روانکاری مطلوب در طول عمر بلبرینگ.
  • استفاده از طراحی و مواد ویژه مابین ساچمه‎ها، به منظور کاهش اصطکاک، صدا و لرزش، که این محصول را از نظر عملکرد در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار متمایز می‎نماید.
  • تولید شده بر اساس الزامات شرکت های خودروساز اصلی.
  • انجام کلیه آزمون های دوام و اخذ تاییدیه از آزمایشگاه های معتبر خودروساز.
  • انجام آزمون‌های کنترل کیفی قبل از خرید و به صورت دوره‌ای در طول مدت قرارداد.
  • تحت کنترل داشتن فرایند ساخت
  • بازرسی محموله قبل از دریافت
  • بسته بندی ، شرایط نگهداری و حمل نقل قطعه مطابق با استانداردهای شرکت ایساکو

ایرادات احتمالی و قطعی استفاده از قطعات غیر ایساکویی و غیر استاندارد

  1. عدم وجود گارانتی و یا تضمین‌های لازم در صورت بروز ایراد و ایجاد خسارت به سایر اجزاء خودرو
  2. خرابی بلبرینگ پلوس ایجاد صدای ناهنجار در زمان چرخاندن چرخ
  3. امکان گیرپاژ و ایجاد صدمه و حتی بریدن پلوس
  4. امکان لقی داخلی بلبرینگ