بوش بازویی
بوش بازویی
بوش بازویی
بوش بازویی
بوش بازویی
بوش بازویی
بوش بازویی

بوش بازویی

بوش در واقع نوعی عایق ارتعاشی یا ضربه‌گیر است که با استفاده از آن، انتقال ارتعاش به دیگر بخش های متحرک خودرو را کاهش می دهد. کاهش انتقال ارتعاش و لرزش به سایر نقاط، آسودگی و ایمنی راننده و سرنشینان خودرو به دنبال دارد. بوش ها وابسته به محل قرارگیری در خودرو، کارکرد، ظاهر فنی و …دارای عناوین و اسم های مختلفی هستند. نام یکی از بوش‌های سیستم تعلیق خودرو، بوش طبق نام دارد. گرچه عوامل مختلفی سبب کاهش ارتعاشات خودرو می شوند، اما بوش طبق می‎تواند تا حد قابل توجهی از نوسانات خودرو جلوگیری کند.

بوش طبق لاستیکی


بوش در واقع نوعی عایق ارتعاشی یا ضربه‌گیر است که با استفاده از آن، انتقال ارتعاش به دیگر بخش های متحرک خودرو را کاهش می دهد. کاهش انتقال ارتعاش و لرزش به سایر نقاط، آسودگی و ایمنی راننده و سرنشینان خودرو به دنبال دارد.

بوش ها وابسته به محل قرارگیری در خودرو، کارکرد، ظاهر فنی و …دارای عناوین و اسم های مختلفی هستند. 
نام یکی از بوش‌های سیستم تعلیق خودرو، بوش طبق نام دارد. گرچه عوامل مختلفی سبب کاهش ارتعاشات خودرو می شوند، اما بوش طبق می‎تواند تا حد قابل توجهی از نوسانات خودرو جلوگیری کند.

بوش طبق,بوش طبق 206,بوش بازویی,بوش طبق 405,بوش طبق پژو,بوش طبق سمند

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه : 
بوش‌های سیستم تعلیق از مواد لاستیکی با ترکیب و فرمول خاصی ساخته می‌شود . بوش‌ها باید نیروی ارتعاشی ناشی از حرکت خودرو را در خود جذب کنند و در عین حال از استحکام در برابر پارگی و فشار هم برخوردار باشند. چنانچه مواد بوش از لاستیک‎های بی‌کیفیت و یا نامرغوب باشد، در مقابل ضربه استحکام نداشته و به سادگی پاره می‌شوند. نکته مهم دیگر که در عملکرد آن مؤثر است، سختی لاستیک است. سختی لاستیک بوش در محدوده خاصی قرار دارد.لاستیک‌هایی که خیلی نرم باشند، به راحتی پاره شده و لاستیک‌هایی که خیلی سخت باشند، ارتعاشات را به اتاق منتقل می‌کنند.
بسیاری از بوش‌ها دارای یک قطعه فلزی هم هستند. لاستیک توسط چسب مخصوصی به قطعه فلزی می‎چسبد. چنانچه جنس این چسب مناسب نباشد، لاستیک به راحتی از فلز جدا شده و قطعه عملکرد مناسب نخواهد داشت. 

مزیت قطعه ایساکویی نسبت به سایر اقلام موجود در بازار:
•    ضمانت قطعه بر اساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت
•    انطباق با استاندارد و مشخصات فنی ایران خودرو
•    استفاده از مواد مرغوب 
•    کاهش لرزش و صدای خودرو
•    انجام آزمون‌های کنترل کیفی قبل از خرید و به صورت دوره‌ای در طول مدت قرارداد.
•    تحت کنترل داشتن فرایند ساخت نظارت دقیق بر تولید و بسته بندی 
•    بازرسی محموله قبل از دریافت
•    بسته‎بندی، شرایط نگهداری و حمل و نقل قطعه مطابق با استانداردهای شرکت ایساکو

بوش طبق,بوش طبق 206,بوش بازویی,بوش طبق 405,بوش طبق پژو,بوش طبق سمند

ایرادات احتمالی و قطعی استفاده از قطعات غیر ایساکویی و غیر استاندارد :

•    عدم گارانتی و ضمانت قطعه 
•    احتمال کنده شدن لاستیک از فلز
•    احتمال پارگی لاستیک 
•    عمر و دوام پائین
•    صدای تق تق هنگام چرخاندن فرمان
•    صدای غیر عادی از چرخ‎های جلو مخصوصاً هنگام عبور از دست‌انداز
•    لرزش زیاد فرمان
•    کاهش تعادل خودرو