Example
Example

قطعه گلگیر جلو

گلگیر خودرو یک قطعه بیرونی و جزء بدنه خودرو محسوب می گردد که علاوه بر زیبایی خودرو، نقش آیرودینامیکی (رفتار جریان هوا و اثر آن بر اجسام متحرک) مؤثری در برابر مقاومت هوا و فشار آن بر خودرو دارد . علاوه بر این ، با حرکت چرخ‌ های خودرو احتمال نفوذ آب ، سنگ یا سنگ ریزها و ... به اجزاء داخلی خودرو و سایر قطعات خودرو ، علی الخصوص باعث آسیب رسیدن به قطعات برقی و الکتریکی خودرو خواهد شد. گلگیرهای خودرو که بالای چرخ ها نصب گردیده است به نحوی طراحی شده تا جلوی این اتفاق را گرفته و مانع از برخورد سنگ ، نفوذ آب و … به اجزای داخلی خودرو شود . همچنین گلگیر خودرو از تایر خودرو در برابر برخورد با اجسام خارجی جلوگیری می‌نماید . طراحی و ساختار گلگیر و سایر قطعات بدنه خودرو بر روی سرعت ، شتاب و مصرف سوخت خودرو تأثیر مستقیم دارد .

گلگیر


گلگیر خودرو یک قطعه بیرونی و جزء بدنه خودرو محسوب می گردد که علاوه بر زیبایی خودرو، نقش آیرودینامیکی (رفتار جریان هوا و اثر آن بر اجسام متحرک) مؤثری در برابر مقاومت هوا و فشار آن بر خودرو دارد . علاوه بر این ، با حرکت چرخ‌ های خودرو  احتمال  نفوذ آب ، سنگ یا سنگ ریزها و ... به اجزاء داخلی خودرو و  سایر قطعات خودرو ، علی الخصوص باعث آسیب رسیدن به قطعات برقی و الکتریکی خودرو خواهد شد. گلگیرهای خودرو که بالای چرخ ها نصب گردیده است به نحوی طراحی شده تا جلوی این اتفاق را گرفته و مانع از برخورد سنگ ، نفوذ آب و … به اجزای داخلی خودرو شود . 
همچنین گلگیر خودرو از تایر خودرو در برابر برخورد با اجسام خارجی جلوگیری می‌نماید .  
طراحی و ساختار گلگیر و سایر قطعات بدنه خودرو بر روی سرعت ، شتاب و مصرف سوخت خودرو تأثیر مستقیم دارد .

 

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه : 

انواع گلگیر : 

1-    گلگیر های ثابت ( به بدنه خودرو متصل است) 
2-    گلگیر های منفصله (به بدنه خودرو متصل شده و قابل باز شدن میباشد) . 

 

جنس گلگیر :

ین قطعه بیشتر از فلز ساخته می‌شود تا عملکرد درستی از خود نشان دهد و اگر به هر دلیلی معیوب و دچار زنگ زدگی و ... شود باید آن را تعویض و جایگزین کرد. 

 

محل نصب گلگیر:
این قطعه بصورت قرینه (جلو و عقب ) در کنار خودرو ، بالای چرخ های خودرو و جلو و عقب سپر خودرو نصب می گردد . 
از آنجائیکه قطعات بدنه عمدتاً فلزی هستند ، لذا باید مقاومت خوبی در برابر زنگ‎زدگی داشته باشند. به این منظور یک لایه رنگ آستری  با تکنولوژی پیچیده‌ای به نام ED   (Electro Deposition)  روی آن قرار می‎گیرد و سپس روی این لایه را رنگ کرده و در کوره، پخت رنگ و آستری در شرایط کنترل شده انجام می‌شود. یکنواختی ضخامت رنگ، کیفیت و ظاهر خوب، پوشش دهی قطعات با اشکال پیچیده، امکان تولید انبوه در تولید پیوسته، پایین بودن درصد ضایعات رنگ و میزان خروج مواد فرار و نا چیز بودن خطر آتش سوزی در حین پوشش دهی از مزایای دیگر استفاده از روش غوطه وری الکتریکی یا همان ED است. 
لایه آستری و رنگ خودرو باید از چسبندگی، ضخامت و استحکام لازم برخوردار باشند تا علاوه زنگ‎زدگی، حتی با برخورد شن و ماسه،  و یا خم شدن به راحتی کنده نشود.  

مزیت قطعه ایساکویی نسبت به سایر اقلام موجود در بازار:
•    ضمانت قطعه بر اساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت
•    منطبق با استانداردهای شرکت ایران خودرو
•    دارای پوشش منطبق با فرایند ED (Electro Deposition)  در آستر گلگیر تولید شده ، جهت استحکام و پایداری رنگ و جلوگیری از پوسیدگی و خوردگی بدنه گلگیر .
•    یکنواختی ضخامت رنگ، کیفیت و ظاهر خوب، پوشش دهی قطعات با اشکال پیچیده
•    استفاده از ورق‌های فولادی مرغوب 
•     وزن دقیق قطعه  
•    انجام آزمون‌های کنترل کیفی قبل از خرید و به صورت دوره‌ای در طول مدت قرارداد.
•    تحت کنترل داشتن فرایند ساخت نظارت دقیق بر تولید و بسته بندی 
•    بازرسی محموله قبل از دریافت

 

ایرادات احتمالی و قطعی استفاده از قطعات غیر ایساکویی و غیر استاندارد :

•    عدم گارانتی و ضمانت قطعه 
•    احتمال زنگ زدگی و پوسیدگی 
•    عدم پایداری و تثبیت رنگ گلگیر
•    عدم یکنواختی ضخامت رنگ و در بیشتر موارد کاهش ضخامت رنگ جهت ارزان‎سازی قطعه
•    وجود عیوب ظاهری مثل پوست پرتقالی و شُرّه کردن رنگ
•    استحکام ضعیف قطعه به دلیل استفاده از ورق‌های نازک و سبک جهت ارزان سازی قطعه