Example
Example

نگهدارنده میل موجگیر

میل رابط میل موجگیر، قطعه‌ای است که میل موجگیر ( میل تعادل) را به طبق متصل می‌کند. ضریب مصرف این قطعه در خودرو 2 است و یکی در سمت چپ و یکی در سمت راست میل تعادل بسته می‎شود. این قطعه در پژو 405، بدون سیبک است که دارای 2 عدد بوش در دو طرف میله است و توسط پیچ و مهره به میل تعادل وصل می‌شود. اما برای خودروهای جدیدتر دارای مفصل (سیبک) است. دو سر میل رابط میل موجگیر پژو 206 به صورت مفصلی است که باعث شده خودرو دارای تعادل بهتر و نرمتر باشد. در خودرو 206، این قطعه از یک طرف به پوسته کمک فنر جلو و از طرف دیگر به میل تعادل وصل شده است.

میل رابط میل موجگیر


میل رابط میل موجگیر، قطعه‌ای است که میل موجگیر ( میل تعادل) را به طبق متصل می‌کند. ضریب مصرف این قطعه در خودرو 2 است و یکی در سمت چپ و یکی در سمت راست میل تعادل بسته می‎شود.
این قطعه در پژو 405، بدون سیبک است که دارای 2 عدد بوش در دو طرف میله است و توسط پیچ و مهره به میل تعادل وصل می‌شود. اما برای خودروهای جدیدتر دارای مفصل (سیبک) است. دو سر میل رابط میل موجگیر پژو 206 به صورت مفصلی است که باعث شده خودرو دارای تعادل بهتر و نرمتر باشد. در خودرو 206، این قطعه از یک طرف به پوسته کمک فنر جلو و از طرف دیگر به میل تعادل وصل شده است.

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه : 

این قطعه از قطعات ایمنی خودرو است بنابراین بازدیدهای دوره‌ای برای آن الزامی است. چنانچه بوش لاستیکی این قطعه پاره شده باشد یا مفصل آن ایراد داشته باشد، هنگام گردش در پیچها مخصوصاً اگر کمی سرعت بالا باشد، خودرو فرمان پذیری مناسبی نخواهد داشت و بریدن این قطعه باعث واژگونی خودرو خواهد شد. چنانچه در این قطعه سیبک استفاده شده باشد، الزامات سیبک هم باید برای آن رعایت گردد، بنابراین از فولادهای مقاوم به سایش باید ساخته شده باشد. این قطعه در معرض رطوبت، گل و لای است و ضخامت و نوع پوشش آن باید مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی ( زنگ زدگی) داشته باشد. هم چنین در معرض ارتعاش است بنابراین باید دوام خوبی در مقابل نیروهای ارتعاشی داشته باشد و عملکرد خود را برای مدت نسبتاً طولانی حفظ نماید.

 

مزیت قطعه ایساکویی نسبت به سایر اقلام موجود در بازار:

  • ضمانت قطعه بر اساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • منطبق با استانداردهای اعلام شده از سوی شرکت ایران خودرو
  • انجام کلیه آزمون های دوام و اخذ تاییدیه از آزمایشگاه های معتبر خودروساز.
  • انجام آزمون‌های کنترل کیفی قبل از خرید و به صورت دوره‌ای در طول مدت قرارداد.
  • تحت کنترل داشتن فرایند ساخت نظارت دقیق بر تولید و بسته بندی 
  • بازرسی محموله قبل از دریافت
  • بسته بندی ، شرایط نگهداری و حمل نقل قطعه مطابق با استانداردهای شرکت ایساکو


ایرادات احتمالی و قطعی استفاده از قطعات غیر ایساکویی و غیر استاندارد:

1-    عدم گارانتی و ضمانت قطعه 
2-    قطعات متفرقه ، بدلیل نوع جنس و فرایند تولیدی غیراستاندارد، دارای طول عمر و مقاومت به سایش و پیچش به مراتب کمتری می‌باشد.
3-    به مروز زمان باعث آسیب به سایر قطعات ، مخصوصاً میل تعادل می شود .