اخبار و رویدادها

تمایز ایساکو در خدمات پس از فروش

۱ مهر ۱۳۹۶

مقایسه روند رضایت مشتریان خودرو از خدمات پس از فروش در سه ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد ایساکو با افزایش 5 امتیازی توانسته در بهار سال جاری امتیاز خود را به 736 برساند. این موضوع در حالی است که امتیاز ایساکو در زمستان سال گذشته 731 بوده است

3D-s_

در حالی آمارها نشان از افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش ایساکو دارد که خودروسازان معتبر جهانی بحث خدمات پس از فروش را پیشبرنده اصلی بازار خودروی هر کشوری می‌د‌انند. از آنجا که حوزه خدمات پس از فروش می‌تواند باعث متمایل شدن تقاضاهای بسیاری از برندها به برند دیگر شود بنابراین خودروسازان برنامه‌ریزی‌های جدی در این حوزه انجام می‌دهند تا با افزایش رضایت مشتریان خود بتوانند، شبکه‌ای از مشتریان راضی و وفادار را ایجاد کنند.

به بیان دیگر چون خدمات پس از فروش ضامن بقای خودروسازان در بازارهای مختلف است و از سوی دیگر این موضوع باعث وفاداری مشتریان می‌شود بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروساز شرط اصلی توسعه خود را کسب رضایت مشتریان در نظر می‌گیرند. بر این اساس همه اقدامات در راستای رضایت‌مندی مشتریان انجام می‌شود و خودروسازان بر موضوعات متعددی چون تامین و توزیع قطعات یدکی، آموزش، تعمیرات، نگهداری، گارانتی، خدمات‌رسانی سیار و حتی تجهیزات جانبی و  … تمرکز جدی دارند. ایساکو نیز براساس توجه به شاخص هایی چون رضایت از نوبت دهی، مدت زمان صرف شدن جهت پذیرش، ثبت ایرادات مطرح شده در زمان پذیرش، مدت زمان تعمیر و تحویل خودرو، نحوه ارائه سرویس‌های ادواری، تامین به موقع قطعات موردنیاز، کیفیت تعمیرات ارایه شده، هزینه پرداختی برای خدمات انجام شده، تشریح تعمیرات انجام شده در هنگام ترخیص، رفتار و برخورد پرسنل و سهولت دسترسی به نمایندگی‌های شرکت و رفع کامل ایرادات ثبت شده و ارایه صورتحساب به مشتری توانسته شاخص کارایی 768  را کسب کند و با نمره 736 رضایت کلی تلفیقی را از آن خود کند.

روند نتایج رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش عرضه کنندگان خودرو نشان می‌دهد شرکت ایساکو از سه ماهه سوم سال 94 تا بهار سال 96 توانسته امتیاز خود را در رضایت مشتریان به صورت صعودی افزایش دهد. به طوری در این بازه زمانی به ترتیب امتیازهای خود را به ترتیب از 699 به 705، 711، 721، 731 و 736 رسانده است.

بررسی روند رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش ایساکو نشان می‌دهد، هدف اصلی این شرکت ارائه فعالیت‌هایی مبتنی بر رضایت مشتریان است. چرا که این شرکت توانسته در حوزه خدمات پس از فروش اطمینان‌بخشی لازم را به مشتری خود ارایه کند.

هر چند ایساکو شرط اصلی توسعه سازمان ‌را تخصیص منابع و برنامه­ریزی در نظر گرفته است اما بهره بردن از نیروی انسانی حرفه‌ای نیز در این بین نقش مهمی‌‌را ایفا کرده است. به همین دلیل این شرکت اولین خودروساز داخلی است که توانسته رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش را کسب کند.

در هر صورت هدف ایساکو ارائه خدمات بهتر به مشتری و جلب خشنودی او است. تلاش ایساکو افزایش کارآمدی سیستم خدمات پس از فروش است تا از این طریق بتواند رضایت مشتریان را بیش از گذشته جلب کند.

ایساکو سعی کرده است بهترین شاخص‌های خدمات پس از فروش را که در کشور وجود دارد، برای خود هدف گذاری کند و برای رسیدن به این شاخص‌ها، نیروهای کارآمد، باتجربه و متخصص را در این زمینه‌ها جذب کرده است.

759