سوالات متداول مشتريان

========================================================================================

← سوالات متداول مشتريان

سئوالات مرتبط با فروش

بخشي از سوالات در حوزه تحويل در استند تحويل كه نمايندگان موظف مي باشند
در معرض ديد مشتري در نمايندگي قرار دهند (همانند تصاوير پيوست) وجود دارد.
لذا دستور فرمائيد وجود استند ياد شده در نمايندگي ها در چك ليست بازديد دفاتر گنجانده شود.


← سوالات متداول مشتريان

========================================================================================

← سوالات متداول مشتريان

سئوالات مرتبط با سرويس هاي دوره اي

زمانهاي تعويض قطعه در سرويس هاي دوره اي خودرو ذكر گرديده است ، مشتري با مراجعه به دفترچه راهنماي نگهداري و خدمات گارانتي اطلاعات لازم را بدست مي آورد.


← سوالات متداول مشتريان

========================================================================================

← سوالات متداول مشتريان

سئوالات مرتبط با گارانتي

۱- خدمات و قطعات در صورت بروز ايراد كيفي (به استثناء‌ قطعات مصرفي )‌ داراي گارانتي است.
۲- طبق آئين نامه حقوق مصرف كننده :
تمامي خسارات ناشي از بلاياي طبيعي ، نصب قطعات غير اصلي و غير استاندارد ، تصادفات ، استفاده نامناسب از خودرومانند استفاده از خودرو در مسابقات رالي و سرعت ، تعميرات خارج از شبكه نمايندگيهاي مجاز ، عيوب ناشي از عدم انجام سرويسهاي دوره اي و استهلاك قطعات مصرفي خارج از پوشش گارانتي مي باشد . در صورتيكه قطعات غير اصلي و غير استاندارد بر روي خودرو نصب شود در صورت بروز ايراد نه تنها آن قطعه گارانتي نمي باشد ، بلكه چنانچه موجب آسيب رساندن به ساير قطعات شود هزينه رفع ايراد مشمول گارانتي نخواهد بود .

قطعه ضوابط قطعه ضوابط
لنت ترمز و صفحه كلاچ تا اولين سرويس دوره اي شمع موتور تا اولين زمان پيشنهادي جهت تعويض
گريس ، سمباده ، مصرف روغن جهت روانكاري در صورت انجام تعميرات و نياز به مصرف لاستيك چرخ درصورت دو پوست شدن ، بادکردگی و سایر ايرادات كيفي تا حداكثر ۱۸ ماه و ۴۰۰۰۰ كيلومتر
انواع فيلتر (روغن+گاز+بنزين+هوا) تا اولين سرويس دوره اي شارژ گاز کولر ۲ سال يا ۴۰۰۰۰ كيلومتر
تيغه برف پاك كن تا اولين سرويس دوره اي آب باتري اسيد تا اولين سرويس دوره اي
ضد يخ تعويض كامل به علت تعمير موتور ، تعويض رادياتور يا وجود نشتي در سيستم خنك كننده انواع روغن
(موتور+گيربكس+فرمان)
فقط در صورت تعويض يا تعمير موتور يا گيربكس

سرريز:سرريز روغن در زمان انجام سرويس پيش از تحويل و يا در صورت نشتی مربوط به قطعات معیوب مرتبط تحت پوشش گارانتي مي باشد


لاستيك (تاير) در صورت دوپوسته شدن ، بادكردگي و ساير ايرادهاي كيفي حداكثر ۱۲ ماه يا ۴۰۰۰۰ كيلومتر گارانتي دارد .
باطري (خوردوهاي با ۲ سال گارانتي) به استثناء پژو ۴۰۷ ، حداكثر ۱۲ ماه و ۴۰۰۰۰ كيلومتر گارانتي دارد .


هزينه سرريز روغن در زمان انجام سرويس پيش از تحويل يا در صورت نشتي مربوط به قطعات معيوب و مرتبط با گارانتي بلامانع است


خير ، دريافت هر گونه هزينه از مشتري براي قطعات گارانتي با ايراد كيفي ممنوع ميباشد .


← سوالات متداول مشتريان

========================================================================================

← سوالات متداول مشتريان

سئوالات مرتبط با مسائل فني و تعميراتي

۱- روغن ها ۲- شمع ۳- سوخت (بنزين و گاز) ۴- انواع فيلتر ۵- لنت و صفحه كلاچ ۶- لامپ ها و فيوزها ۷- ضديخ ۸- لاستيك (تاير) ۹- تيغه برف پاكن ۱۰- آب اسيد باطري ۱۱- قالپاق ۱۲- باطري ( خارج از مدت گارانتي) ۱۳- سيبك ها و بوشها ۱۴- چسب ها ( غير از تعميرات تحت پوشش گارانتي) ۱۵- گريس و سمباده ۱۶- شارژ كولر (خارج از مدت زمان گارانتي)


پاسخ واحد گارانتي: زمانهاي تعويض قطعه در سرويس هاي دوره اي خودرو ذكر گرديده است ، مشتري با مراجعه به دفترچه راهنماي نگهداري و خدمات گارانتي اطلاعات لازم را بدست مي آورد .

پاسخ واحد فني و مهندسي: كيلومتر و زمان تعويض قطعات مختلف در دفترچه هاي راهنماي نگهداري و خدمات گارانتي در قسمت جداول سرويسها آورده شده است.


برخي از ايرادات سيستم سوخت رساني منجر به روشن شدن چراغچك موتور مي گردند كه الزاما” ارتباطي با تعميرات موتور ندارد. در صورت رفع منشا ايراد ،چراغ چك خاموش خواهد شد.


در صورت شنيده شدن صداي چرخها در هنگام ترمز گيري ،اطمينان حاصل نمائيد كه لنهاي ترمز به اتمام نرسيده و درگيري دائم لنت ترمز و ديسك وجود ندارد. از صحت عملكرد سيستم ترمز نيز با گرفتن ترمز آزمايشي اطمينان حاصل نمائيد.


ميزان مصرف روغن در موتور بسته به نوع موتور و شرايط كاركرد موتور متفاوت بوده و مي تواند تا ۳۰۰ سي سي در ۱۰۰۰ كيلومتر توسط خودروساز اعلام گردد. اين موضوع معمولا”‌ در دفترچه راهنماي مشتري هر محصول اعلام مي گردد.


ميزان صداي و شدت صداي ايجاد شده در اثر كاركرد قطعات متحرك موتور بسته به طراحي بدنه ، عايق بدنه محفظه سرنشين و… متفاوت مي باشد. مهم آن است كه موتور عملكرد مناسبي داشته باشد.


← سوالات متداول مشتريان

========================================================================================

← سوالات متداول مشتريان

سئوالات مرتبط با قوانين و هزينه هاي خدمات پس از فروش

– تحويل خودرو
– ثبت دقيق اظهارت مشتري
– بررسي كاركرد حودرو جهت محدوديت هاي گارانتي و وارانتي
– عيب يتبي درست حودرو توسظ پرسنل فني
– تست خودرودر صورت نياز در حضور مشتري
– اعلام زمان و هزينه تقريبي تعميرات به مشتري
– تحويل لوازم جانبي خودرو به مشتري
– ارائه رسيد پذيرش دستي به همراه تاييد اظهارات مشتري


هزينه ماليات بر ارزش افزوده : در گارانتي هزينه اي دريافت نمي شود .


هيچ هزينه اي بايت پذيرش توسط مشري نبايستي پرداخت گردد ( هرين هاي نامتعارف )
خدمات گارانتي رايگان ميباشد براي پذيرش (بدون دريافت خدمات)‌ نمي بايستي هزينه اي دريافت شود .


در وارانتي و تنظيم موتور بلي هزينه دارد ولي براي عيب يابي خودروهاي گارانتي خير هزينه اي ندارد .


چون يراي پذيرش حودرو هاي گازسوز با توجه به امكانات مورد نياز نمايندگي پايلوت داريم .


داغي هاي قطعات حارج از محدوده گارانتي به مشتري تحويل داده مي شود .


عيب يابي ، نظارت بر تعميرات بر اساس استانداردهاي فني و مهندسي و تاييد نهايي رفع ايراد خودروها در تعميرگاه


وضعيت توزيع قطعات بر اساس وضعيت درخواستها نمايندگي هاي مجاز ايران خودرو و بك اوردر ( درخواستي كه زمان تامين يك ماه دارد) گذارده شده مي باشد.


خير در صورتيكه خودرو تحت پوشش باشد نيازي به پرداخت هزينه نمي باشد كليه تعميرات انجام شده پس از رفع ايراد ۲ ماه يا ۳۰۰۰ كيلومتر گارانتي خدمات دارد .


در صورت موجود بودن قطعه در انبار شركت حداكثر يك هفته قطعات درخواستي نماينده در حالت عادي ارسال مي گردد.


طبق دستورالعمل خواب خودرو كه نماينگي موظف است به مشتري ارائه نمايد


پاسخ واحد گارانتي : نمايندگي در صورت عدم وجود قطعه يدكي موظف به پيگيري و سفارش گذاري قطعه از طريق سيستم امدادويژه ميباشد .

پاسخ واحد فروش: در صورت موجود بودن قطعه در انبار شركت حداكثر يك هفته قطعات درخواستي نماينده در حالت عادي ارسال مي گردد.


تماس با ۰۹۶۴۴ ثبت شكايات ايران خودرو


براي سرويس هاي دوره اي مي بايستي حتما خودرو داراي كاركرد پيمايشي مشخصي باشد مثلا براي اولين سرويس دوره اي خودرو ۲۰۷ خودرو ميبايستي در كيلومتر ۲۰۰۰۰ مراجعه نمايد .


در محل پذيرش تابلو رتبه نمايندگي نصب شده است


پاسخ واحد گارانتي: نمايندگي موظف به تامين قطعه از طريق امدادويژه ميباشد .

پاسخ واحد فروش: دلايل مختلفي وجود دارد از جمله آن مي تواند مسدود بودن حساب مشتري يا عدم پيش بيني و درخواست به موقع نماينده جهت خريد و يا عدم موجود بودن قطعه در زمان درخواست نماينده باشد.


كليه آسيب هاي وارده به خودرو در نمايندگي بر عهده نمايندگي مجاز ميباشد ، از طريق شكايت مشتري از نمايندگي حتما پيگيري خواهد شد .


← سوالات متداول مشتريان