سوالات متداول مشتريان

========================================================================================

← سوالات متداول مشتریان

سئوالات مرتبط با فروش

بخشی از سوالات در حوزه تحویل در استند تحویل كه نمایندگان موظف می باشند
در معرض دید مشتری در نمایندگی قرار دهند (همانند تصاویر پیوست) وجود دارد.
لذا دستور فرمائید وجود استند یاد شده در نمایندگی ها در چك لیست بازدید دفاتر گنجانده شود.


← سوالات متداول مشتریان

========================================================================================

← سوالات متداول مشتریان

سئوالات مرتبط با سرویس های دوره ای

زمانهای تعویض قطعه در سرویس های دوره ای خودرو ذكر گردیده است ، مشتری با مراجعه به دفترچه راهنمای نگهداری و خدمات گارانتی اطلاعات لازم را بدست می آورد.


← سوالات متداول مشتریان

========================================================================================

← سوالات متداول مشتریان

سئوالات مرتبط با گارانتی

۱- خدمات و قطعات در صورت بروز ایراد كیفی (به استثناء‌ قطعات مصرفی )‌ دارای گارانتی است.
۲- طبق آئین نامه حقوق مصرف كننده :
تمامی خسارات ناشی از بلایای طبیعی ، نصب قطعات غیر اصلی و غیر استاندارد ، تصادفات ، استفاده نامناسب از خودرومانند استفاده از خودرو در مسابقات رالی و سرعت ، تعمیرات خارج از شبكه نمایندگیهای مجاز ، عیوب ناشی از عدم انجام سرویسهای دوره ای و استهلاك قطعات مصرفی خارج از پوشش گارانتی می باشد . در صورتیكه قطعات غیر اصلی و غیر استاندارد بر روی خودرو نصب شود در صورت بروز ایراد نه تنها آن قطعه گارانتی نمی باشد ، بلكه چنانچه موجب آسیب رساندن به سایر قطعات شود هزینه رفع ایراد مشمول گارانتی نخواهد بود .

قطعه ضوابط قطعه ضوابط
لنت ترمز و صفحه كلاچ تا اولین سرویس دوره ای شمع موتور تا اولین زمان پیشنهادی جهت تعویض
گریس ، سمباده ، مصرف روغن جهت روانكاری در صورت انجام تعمیرات و نیاز به مصرف لاستیك چرخ درصورت دو پوست شدن ، بادکردگی و سایر ایرادات كیفی تا حداكثر ۱۸ ماه و ۴۰۰۰۰ كیلومتر
انواع فیلتر (روغن+گاز+بنزین+هوا) تا اولین سرویس دوره ای شارژ گاز کولر ۲ سال یا ۴۰۰۰۰ كیلومتر
تیغه برف پاك كن تا اولین سرویس دوره ای آب باتری اسید تا اولین سرویس دوره ای
ضد یخ تعویض كامل به علت تعمیر موتور ، تعویض رادیاتور یا وجود نشتی در سیستم خنك كننده انواع روغن
(موتور+گیربكس+فرمان)
فقط در صورت تعویض یا تعمیر موتور یا گیربكس

سرریز:سرریز روغن در زمان انجام سرویس پیش از تحویل و یا در صورت نشتی مربوط به قطعات معیوب مرتبط تحت پوشش گارانتی می باشد


لاستیك (تایر) در صورت دوپوسته شدن ، بادكردگی و سایر ایرادهای كیفی حداكثر ۱۲ ماه یا ۴۰۰۰۰ كیلومتر گارانتی دارد .
باطری (خوردوهای با ۲ سال گارانتی) به استثناء پژو ۴۰۷ ، حداكثر ۱۲ ماه و ۴۰۰۰۰ كیلومتر گارانتی دارد .


هزینه سرریز روغن در زمان انجام سرویس پیش از تحویل یا در صورت نشتی مربوط به قطعات معیوب و مرتبط با گارانتی بلامانع است


خیر ، دریافت هر گونه هزینه از مشتری برای قطعات گارانتی با ایراد كیفی ممنوع میباشد .


← سوالات متداول مشتریان

========================================================================================

← سوالات متداول مشتریان

سئوالات مرتبط با مسائل فنی و تعمیراتی

۱- روغن ها ۲- شمع ۳- سوخت (بنزین و گاز) ۴- انواع فیلتر ۵- لنت و صفحه كلاچ ۶- لامپ ها و فیوزها ۷- ضدیخ ۸- لاستیك (تایر) ۹- تیغه برف پاكن ۱۰- آب اسید باطری ۱۱- قالپاق ۱۲- باطری ( خارج از مدت گارانتی) ۱۳- سیبك ها و بوشها ۱۴- چسب ها ( غیر از تعمیرات تحت پوشش گارانتی) ۱۵- گریس و سمباده ۱۶- شارژ كولر (خارج از مدت زمان گارانتی)


پاسخ واحد گارانتی: زمانهای تعویض قطعه در سرویس های دوره ای خودرو ذكر گردیده است ، مشتری با مراجعه به دفترچه راهنمای نگهداری و خدمات گارانتی اطلاعات لازم را بدست می آورد .

پاسخ واحد فنی و مهندسی: كیلومتر و زمان تعویض قطعات مختلف در دفترچه های راهنمای نگهداری و خدمات گارانتی در قسمت جداول سرویسها آورده شده است.


برخی از ایرادات سیستم سوخت رسانی منجر به روشن شدن چراغچك موتور می گردند كه الزاما” ارتباطی با تعمیرات موتور ندارد. در صورت رفع منشا ایراد ،چراغ چك خاموش خواهد شد.


در صورت شنیده شدن صدای چرخها در هنگام ترمز گیری ،اطمینان حاصل نمائید كه لنهای ترمز به اتمام نرسیده و درگیری دائم لنت ترمز و دیسك وجود ندارد. از صحت عملكرد سیستم ترمز نیز با گرفتن ترمز آزمایشی اطمینان حاصل نمائید.


میزان مصرف روغن در موتور بسته به نوع موتور و شرایط كاركرد موتور متفاوت بوده و می تواند تا ۳۰۰ سی سی در ۱۰۰۰ كیلومتر توسط خودروساز اعلام گردد. این موضوع معمولا”‌ در دفترچه راهنمای مشتری هر محصول اعلام می گردد.


میزان صدای و شدت صدای ایجاد شده در اثر كاركرد قطعات متحرك موتور بسته به طراحی بدنه ، عایق بدنه محفظه سرنشین و… متفاوت می باشد. مهم آن است كه موتور عملكرد مناسبی داشته باشد.


← سوالات متداول مشتریان

========================================================================================

← سوالات متداول مشتریان

سئوالات مرتبط با قوانین و هزینه های خدمات پس از فروش

– تحویل خودرو
– ثبت دقیق اظهارت مشتری
– بررسی كاركرد حودرو جهت محدودیت های گارانتی و وارانتی
– عیب یتبی درست حودرو توسظ پرسنل فنی
– تست خودرودر صورت نیاز در حضور مشتری
– اعلام زمان و هزینه تقریبی تعمیرات به مشتری
– تحویل لوازم جانبی خودرو به مشتری
– ارائه رسید پذیرش دستی به همراه تایید اظهارات مشتری


هزینه مالیات بر ارزش افزوده : در گارانتی هزینه ای دریافت نمی شود .


هیچ هزینه ای بایت پذیرش توسط مشری نبایستی پرداخت گردد ( هرین های نامتعارف )
خدمات گارانتی رایگان میباشد برای پذیرش (بدون دریافت خدمات)‌ نمی بایستی هزینه ای دریافت شود .


در وارانتی و تنظیم موتور بلی هزینه دارد ولی برای عیب یابی خودروهای گارانتی خیر هزینه ای ندارد .


چون یرای پذیرش حودرو های گازسوز با توجه به امكانات مورد نیاز نمایندگی پایلوت داریم .


داغی های قطعات حارج از محدوده گارانتی به مشتری تحویل داده می شود .


عیب یابی ، نظارت بر تعمیرات بر اساس استانداردهای فنی و مهندسی و تایید نهایی رفع ایراد خودروها در تعمیرگاه


وضعیت توزیع قطعات بر اساس وضعیت درخواستها نمایندگی های مجاز ایران خودرو و بك اوردر ( درخواستی كه زمان تامین یك ماه دارد) گذارده شده می باشد.


خیر در صورتیكه خودرو تحت پوشش باشد نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد كلیه تعمیرات انجام شده پس از رفع ایراد ۲ ماه یا ۳۰۰۰ كیلومتر گارانتی خدمات دارد .


در صورت موجود بودن قطعه در انبار شركت حداكثر یك هفته قطعات درخواستی نماینده در حالت عادی ارسال می گردد.


طبق دستورالعمل خواب خودرو كه نماینگی موظف است به مشتری ارائه نماید


پاسخ واحد گارانتی : نمایندگی در صورت عدم وجود قطعه یدكی موظف به پیگیری و سفارش گذاری قطعه از طریق سیستم امدادویژه میباشد .

پاسخ واحد فروش: در صورت موجود بودن قطعه در انبار شركت حداكثر یك هفته قطعات درخواستی نماینده در حالت عادی ارسال می گردد.


تماس با ۰۹۶۴۴ ثبت شكایات ایران خودرو


برای سرویس های دوره ای می بایستی حتما خودرو دارای كاركرد پیمایشی مشخصی باشد مثلا برای اولین سرویس دوره ای خودرو ۲۰۷ خودرو میبایستی در كیلومتر ۲۰۰۰۰ مراجعه نماید .


در محل پذیرش تابلو رتبه نمایندگی نصب شده است


پاسخ واحد گارانتی: نمایندگی موظف به تامین قطعه از طریق امدادویژه میباشد .

پاسخ واحد فروش: دلایل مختلفی وجود دارد از جمله آن می تواند مسدود بودن حساب مشتری یا عدم پیش بینی و درخواست به موقع نماینده جهت خرید و یا عدم موجود بودن قطعه در زمان درخواست نماینده باشد.


كلیه آسیب های وارده به خودرو در نمایندگی بر عهده نمایندگی مجاز میباشد ، از طریق شكایت مشتری از نمایندگی حتما پیگیری خواهد شد .


← سوالات متداول مشتریان