اخبار و رویدادها

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو اعلام کرد:

نصب لوازم جانبی در نمایندگی‌های مجاز، امنیت خودرو را تضمین می‌کند

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در خصوص برخی اقدامات که امنیت خودرو و سلامت سرنشنیان را به خطر می‌اندارد،  توضیحاتی ارائه کرد.

معاون خدمات پس از فروش شرکت ایساکو در خصوص اقداماتی که باعث کاهش ایمنی خودرو و در برخی موارد از بین رفتن ضمانت برخی از قطعات آن می‌شود، گفت: به طور کلی دستکاری، تعویض یا نصب قطعات و سیستم‌های جانبی که مسبب صدمه احتمالی به سایر قسمت‌های خودرو شود، باعث ابطال کامل گارانتی خودرو یا بخشی از آن می‌شود.

وردینی تشریح کرد: از جمله مواردی که باعث لغو گارانتی بخشی از خودرو می‌شود، می‌توان به نصب رینگ یا لاستیک غیر استاندارد (پهن) یا تغییر ارتفاع خودرو، اشاره کرد که این دستکاری‌ها ممکن است باعث بروز اختلال در سیستم تعلیق و فرمان شود. همچنین نصب روکش صندلی در خودروهای خاص که دارای صندلی برقی  یا  ایربگ هستند، ممکن است عملکرد ایربگ را با اشکال مواجه کند که مخاطرات بسیاری را برای سرنشینان آن ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه به نصب دزدگیر، نصب کفی یکپارچه داخل اتاق، نصب کروز کنترل وGPS  و دستکاری برق خودرو (باتری، دینام و استارت) اشاره و تصریح کرد این موارد مهم‌ترین نکاتی است که با تغییر در عملکرد عادی خودرو، ممکن است باعث از کارافتادن ناگهانی یا بروز اشکال در سیستم مرتبط با آن شود و به همین دلیل موجب سلب تعهد ما نسبت به مشتری خواهد شد.

معاون ایساکو اما در ادامه با توجه به علاقمندی برخی مشتریان به نصب برخی آپشن‌ها و لوازم اضافی بر روی خودرو به ایشان پیشنهاد کرد برای هرگونه تغییر در سیستم خودرو، حتما به نمایندگی‌های مجاز که با در دست داشتن نقشه فنی خودرو، تسلط و تخصص کامل برای تغییر در امکانات خودرو را دارند مراجعه فرمایند.

وی همچنین به دارندگان محصولات ایران‌خودرو تاکید کرد، پیش از استفاده خودروی صفر به منظور آشنایی کامل از نحوه عملکرد آن و آگاهی از نکاتی که باعث حفظ سلامت و کارکرد مطلوب خودرو شده یا باعث ابطال گارانتی می‌شود، دفترچه راهنما را به طور دقیق مطالعه کنند.

وی در پایان در خصوص مزیت استفاده از خدمات گارانتی و مراجعه به نمایندگی‌های مجاز به مواردی همچون اطمینان از کیفیت قطعات، رعایت استانداردهای نصب در شبکه خدمات پس از فروش و ضمانت خدمات ارائه شده اشاره کرد و گفت: قطعا مجموعه‌های تولید کننده که از صفر تا صد در جریان تولید خودرو هستند، با دانش و آگاهی کامل به نقشه خودرو و کارکرد آن و آموزش‌های کاملی که در خصوص خدمات پس از فروش دریافت کرده‌اند، می‌توانند خدماتی متناسبی به دارندگان محصولات آن مجموعه ارائه کنند.

557