Example
Example

میل لنگ STD

میل لنگ یکی از مهم‌ترین قطعات موتور است که حرکت خطی پیستون‌ها را به حرکت دورانی تبدیل می کند. این قطعه برای گردش خود باید بر روی یاتاقان قرار بگیرد تا امکان گردش پیدا کند. میل لنگ در انتهای بلوک سیلندر و بر روی یاتاقان بلوک سیلندر قرار می گیرد. میل لنگ در اصل ستون فقرات موتور احتراق داخلی محسوب شده و وظیفه تبدیل حرکت خطی پیستون ها به حرکت چرخشی را بر عهده دارد.

میل لنگ

 

میل لنگ یکی از مهم‌ترین قطعات موتور است که حرکت خطی پیستون‌ها را به حرکت دورانی تبدیل می کند. این قطعه برای گردش خود باید بر روی یاتاقان قرار بگیرد تا امکان گردش پیدا کند. میل لنگ در انتهای بلوک سیلندر و بر روی یاتاقان بلوک سیلندر قرار می گیرد.
میل لنگ در اصل ستون فقرات موتور احتراق داخلی محسوب شده و وظیفه تبدیل حرکت خطی پیستون ها به حرکت چرخشی را بر عهده دارد. 

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه : 

امروزه تمامی میل لنگ‎ها از فولاد و به روش فورج و با ترکیب درصد کربن متوسط یا آلیاژ فولاد با کروم و نیکل تولید می شوند.به منظور خنک سازی سریع میل لنگ در برابر هوا در تولید این قطعه از فلز وانادیوم نیز استفاده می‌شود. لذا در میل لنگ‌های غیر استاندارد به علت عدم استفاده از این ماده، باعث می‌گردد خواص لازم جهت کارکرد استاندارد را نداشته باشد و به مروز زمان باعث آسیب رساندن به قطعات و سیستم‌های دیگر موتور گردد. ابعاد میل لنگ مخصوصاً در محل‌های بسته شدن یاتاقان‌ها، بسیار حساس بوده و برای ماشین‌کاری آنها نیاز به ماشین‌های تراش بسیار دقیق می‌باشد. 
در یک انتهای میل لنگ "فلایویل" به آن متصل می‌شود که موجب گرفتن لرزش‌های میل لنگ می‌شود و در طرف دیگر چرخ دنده‌ای قرار دارد که "میل بادامک" را به حرکت در می‌آورد.میل لنگ‌ها باید از مقاومت در برابر نیروهای متناوب (خستگی) و مقاومت در برابر سایش بسیار بالایی برخوردار باشند تا با توجه به نوع عملکرد آنها،  عمر طولانی داشته باشد.
جهت تعمیر و یا تعویض میل لنگ و دریافت خدمات استاندارد و با گارانتی، حتماً به نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو مراجعه کنید.

 


مزیت قطعه ایساکویی نسبت به سایر اقلام موجود در بازار:

•    ضمانت قطعه بر اساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت
•    منطبق با استانداردهای اعلام شده از سوی شرکت ایران خودرو
•    با توجه به فرآیند تولید و نوع جنس استفاده شده در این محصول، دارای طول عمر و مقاومت به مراتب بیشتری در برابر نیروهای پیچشی زیاد ، نیروهای خمشی ، فشارها و ارتعاشات دارای مقاومت ، نسبت به سایر محصولات موجود در بازار  دارد
•    تولید شده بر اساس الزامات شرکت های خودرو ساز اصلی . 
•    انجام کلیه آزمون های دوام و اخذ تاییدیه از آزمایشگاه های معتبر خودروساز.
•    انجام آزمون‌های کنترل کیفی قبل از خرید و به صورت دوره‌ای در طول مدت قرارداد.
•    تحت کنترل داشتن فرایند ساخت نظارت دقیق بر تولید و بسته بندی 
•    بازرسی محموله قبل از دریافت
•    بسته بندی ، شرایط نگهداری و حمل نقل قطعه مطابق با استانداردهای شرکت ایساکو

 

ایرادات احتمالی و قطعی استفاده از قطعات غیر ایساکویی و غیر استاندارد:

1-    عدم گارانتی و ضمانت قطعه 
2-    قطعات  متفرقه ، بدلیل فرایند تولیدی غیراستاندارد و نوع جنس ، دارای طول عمر و مقاومت به مراتب کمتری می‌باشد.
3-    به مروز زمان باعث آسیب به سایر قطعات و سیستم های دیگر موتور می شود . 
برخی از موارد آسیب دیدگی عبارتند از : 
4-    آسیب دیدن دنده‌های فلایویل و پولی موجود در سر میل لنگ.
5-    ایجاد خطوط طولی یا عرضی روی یاتاقان های میل لنگ.
6-    ایجاد شیار در محل کاسه نمد.
7-    خرابی بوش انتهای میل لنگ. 
8-    ایجاد حفره ، ترک ، خوردگی ، ساییدگی و خراش عمیق. 
9-    تاب برداشتن ، سایش ، بیضی و مخروطی شدن میل لنگ.
10-    احتمال وجود لقی به دلیل طول بلند  قطعه . 
11-    باعث پیچش بیش از حد استاندارد میل لنگ می شود.
12-    بریده شدن میل لنگ