en

شـرکـای تـجـاری

ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو

ايران خودرو در سال 1341 با هدف توليد و فروش انواع خودرو با نام اوليه ايران ناسيونال تاسيس شد. بعد از سال‌ها اين شركت در پی توسعه فعاليت‌هايش و با توليد 1 ميليون خودرو سواری و تجاری و با به كارگيری 21 هزار نفر نيروی انسانی به بزرگترين گروه صنعتي درمنطقه خاورميانه و شمال آفريقا (MENA) تبديل شد كه به فعاليت‌های صنعتي و خدمات در بخش صنعت خودرو می‌پرداخت. ايران خودرو با هدف رسيدن به كلاس جهانی، به تاسيس مركز تحقيقات، و مراكز تست خودرو، توسعه موتور به همراه جديدترين ماشين آلات و تجهيزات توليدی خود پرداخت. اقداماتی كه با همكاری كشورهای عمده اروپای در بخش صنعت خودروی آلمان و فرانسه حاصل شدند. ایران خودرو دارای شركت‌های تابعه متعددی است كه در قالب یك گروه واحد، این شركت را به سوی اهدافش یاری می‌دهند. اين شركت‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله، تامین قطعات، سیستم‌ها و تجهیزات تولیدی، خدمات پس از فروش، نیروی محركه و .... فعالیت دارند. همچنین ایران خودرو در حوزه‌های سرمایه گذاری، امور مالی، لیزینگ و توسعه كسب و كار سرمایه گذاری‌هایی كرده است.
امداد خودرو ايران

امداد خودرو ايران

در حال حاضر شرکت امداد خودرو با بهره برداری از سامانه هوشمند و پیشرفته و بهره مندی از شبکه گسترده امدادرسانی بالینی و حمل در سراسر كشور، برخورداری از بزرگترین و مجهز ترین مرکز تماس کشور به سرشماره‌ی سراسری 096440، بهره مندی از امدادگران و کارشناسان خبره، به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت، فارغ از نوع خودرو در سراسر کشور مدیریت امور عملیات امداد رسانی را با هدف ارتقاء رضایت مشتریان بر عهده دارد.
شرکت ساپکو

شرکت ساپکو

شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو در سال 1372 با هدف تکمیل حلقه ارتباطی طراحی-ساخت و مونتاژ خودرو در کشور تأسیس و از ابتدای سال 1373 فعالیت خود را با 65 نفر آغاز کرد. از آنجا که رسالت اولیه ساپکو، استفاده حداکثری از امکانات بالقوه صنایع داخلی در تأمین قطعات مورد نیاز خطوط تولید شرکت ایران‌خودرو تعیین شده بود
شرکت تجارت الکترونيک ايران خودرو

شرکت تجارت الکترونيک ايران خودرو

شرکت تجارت الکترونیک ایران‌خودرو (سهامی خاص) در سال ۱۳۸۴ در راستای ارتقاء خدمات پس‌ازفروش، افزایش رضایت مشتریان و تأمین و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در گروه صنعتی ایران‌خودرو تأسیس شد. این مجموعه در گذشته انجام پروژه هایی از قبیل: سیستم خودروی متصل، کارتهای الکترونیکی خودرو مانند ایکو کارت(کارت گارانتی محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو)، کارت اشتراک طلایی شرکت امداد خودرو ایران، سامانه هوشمند آلفا تاکسی، مالتی مدیا (آوا) را به انجام رسانیده و در حال حاضر نیز سامانه استعلام مشخصات محصولات ایران‌خودرو‌ (QR code)، اولین بازارگاه حمل و نقل سازمانی در کشور و همچنین اولین بازارگاه عمده فروشی قطعات یدکی را در حال اجرا و پشتیبانی دارد. سامانه تجارت سرا با هدف "افزایش سهم بازار قطعات یدکی گروه صنعتی ایران‌خودرو" از جمله پلتفرمهای بازارگاهی می باشد که در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
شرکت بازرگانی و خدمات همگام خودرو

شرکت بازرگانی و خدمات همگام خودرو

شرکت بازرگانی و خدمات همگام خودرو با رویکرد ارائه خدمات خودرویی رقابت‌پذیر به مشتریان و تمرکز بر امور و ماموریت‌های مرتبط با حوزه فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران‌خودرو و پشتيبانی فعالیت‌های ایساكو و سایر سازمان‌ها در سطح كشور به عنوان شرکت تخصصی خدمات خودرویی منطبق با استراتژی گروه صنعتی ایران‌خودرو فعالیت می‌نماید.
شرکت مهرکام پارس

شرکت مهرکام پارس

شرکت مهرکام پارس در سال 1369 به عنوان شرکت طراحی و مهندسی قطعات تزئینی خودرو تحت شماره 82062 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید و در سال 1372 فعالیت رسمی خود را با 61 نفر پرسنل، در زمینی به مساحت سی و سه هزار متر مربع آغاز کرد و با شروع تولید سپر پژو 405 و داشبورد پیکان، به جرگه تولید کنندگان قطعات خودرو پیوست.